Youtube képernyője egy laptop böngészőjéből

Magyarországon is rengetegen használják a különböző közösségi média felületeket, ám közel sem mindegy, milyen trendek kezdenek uralkodni a nagyvilágban. Talán a jó idő beköszönése miatt a legtöbb közösségi oldal látogatottsága be is zuhant. De hogy mennyire? Íme a 2023. áprilisi látogatottsági adatok.

Ezek a leglátogatottabb oldalak

Bár egyre többen használják ki a TikTok adta lehetőségeket, úgy néz ki, hogy a YouTube által bevezetett shorts videók, melyek már fizetnek is tartalomelőállítóknak, meg tudta akadályozni, hogy nagy mértékben bezuhanjon. Kérdés, mi lesz a jövőbeni változtatással, miszerint az adblockerrel, azaz reklámblokkoló bővítményekkel nem lehet majd a YouTube videóit megnézni.

Most még a YouTube a legnépszerűbb közösségi oldal, igaz az itt felsorolt statisztika csak az asztali webes böngészést mutatja, így a TikTok-ot ennél jóval többen használhatják.

Őt követi a Facebook és az egyre népszerűtlenebb Twitter, aminek látogatottsága folyamatosan csökken a tulajdonosváltás óta – derül ki a Similarweb adataiból.

OldalLátogatók számaVáltozás az előző hónaphoz képest
YouTube32,7 billió-2,7%
Facebook16,8 billió-4,5%
Twitter6,4 billió-3%
Instagram6,3 billió-1,5%
TikTok2,0 billió0%
Reddit1,7 billió0%

Így szerepelnek a nálunk még kevésbé népszerű közösségi média oldalak

Vannak oldalak, amik kevésbé népszerűek országunkban, viszont a világ más tájain egészen sokan használják rendszeresen. Ilyen az elsősorban álláskeresésre használandó Linkedin vagy a Discord, ahol a felhasználók szerverein lehet kommunikálni a létrehozójával, valamint a benne lévő tagokkal.

Jól szerepelt a Twitch, ahol egyre több magyar kezd steamelni. Legnépszerűbb csapat talán a The We Are, akik évek óta indítanak élő adásokat a megadott időpontokban, de erősen tör fel a Jólvanezígy csapata is, akik közéleti témában tartanak reggeli adásokat.

Talán a világban az elégedettséget jelzi, hogy kevesebben használták a Linkedint, ami elsősorban álláskereséshez tökéletes.

OldalLátogatók számaVáltozás az előző hónaphoz képest
Twitch1,1 billió0%
Linkedin1,6 billió-11,11%
Discord1,1 billió0%

Úgy érzed nem használod ki kellőképp a közösségi média rejtette lehetőségeket? Keress minket bizalommal!

Kiemelt kép: Szabó Viktor/Unsplash